2011. június 2., csütörtök

Budaörsi út - buszsáv

Mára okafogyottá vált az, amiről írni akartam: a budaörsi úti buszsáv, illetve arról, Cser-Palkovics András megmondta a magáét a budapesti potentátoknak. Ugyanis ma Tarlós István visszavonta azt a döntést, ami 4 napja bénítja meg a bejövő forgalmat Budára. Mivel visszavonta, nem kezdem el latolgatni, mennyire átgondolatlan lépés volt ez, és Vitézy Dávid mennyire kezd átmenni sötétzöldbe.

Cser-Palkovics András az alábbiakat írta Tarlós Istvánnak:

"
Az a stílus és szemlélet háborított fel, amellyel a VEKE és a BKK képviselői a lépést kommentálták. („A buszsáv lényege, hogy kiszorítsa a beáramló forgalmat a Hegyalja útról”, "Budapest nem azért építi az útjait, hogy azokon külsős autósok várakozzanak", stb.) Szavaikban és a mögöttes jelentéstartalomban jól kitapintható az a lenéző, főváros-sovén szemlélet, amellyel Budapest vezető közlekedési szakemberei a vidéki Magyarországra tekintenek. (...) Ezek az emberek és munkaadóik joggal várják el, hogy az általuk megtermelt értékekért cserébe a főváros ne másodrendű, „kiszorítandó” állampolgárként tekintsen rájuk."

A BKV is megkapja a magáét, végre valaki kimondja, a BKV drága, rosszul szervezett:


"Válaszát megelőzendő engedje meg, hogy rögzítsem: igen, ezek az emberek járhatnának tömegközlekedéssel is. Ön szerint miért nem teszik? Miért nem spórolnak a benzinen, miért nem pihennek inkább a vonaton, buszon, villamoson a fárasztó vezetés helyett? A válasz egyszerű: mert a budapesti és környéki tömegközlekedés csak elméletben nyújt alternatívát az autózással szemben, a valóságban mindenki tudja, hogy nem. Ez is egy piac, a piaci törvények uralkodnak. Ha a fogyasztók az autót választják, annak oka van.


Ez az ok pedig az, hogy a főváros határában P+R parkolók csak a látszat kedvéért vannak, az autóval járó nem tudja letenni járművét a város határában. De ha le is tudná tenni, csak egy rosszul szervezett, drága, nap mint nap kellemetlen élményeket nyújtó tömegközlekedéssel mehetnének tovább. Mert mit kínál a „külsősök” adójából is finanszírozott budapesti tömegközlekedés a kigyulladó metró kocsikon, szétszakadó csuklós buszokon, kenderkötéllel kendácsolt HÉV-szerelvényeken, soha el nem készülő négyes metrón túl?"


végezetül:

"Ha Budapest a főváros, viselkedjen is fővárosként! (...) Döntsék el Önök, igényt tartanak-e a főváros címére! Ha nem, semmi gond, van megoldás. A középkorban Szent István egyszer már kijelölte Magyarország fővárosát. Nem Buda volt az. Nyilván akkor is csak egy sáv vezetett be a városba…"

a teljes levél itt olvasható

Felfüggesztette a buszsávot Tarlós István

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése